close
تبلیغات در اینترنت
بررسی رابطه بين موانع اجرای روش های تدريس فعال بر افت تحصيلی دانش آموزان مقطع ابتدايی
مرورگرهای پیشنهادی :
موضوعات
  • پایان نامه و مقاله فنی مهندسی
  • مهندسی برق ، الکترونیک ، مخابرات
  • مهندسی فناوری اطلاعات
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی عمران
  • مهندسی معماری
  • مهندسی ساخت و تولید
  • مهندسی منابع طبیعی
  • مهندسی کشاورزی
  • مهندسی شیلات
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی مواد
  • مهندسی نقشه برداری
  • مهندسی تاسیسات
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی متالوژی
  • مهندسی نساجی
  • مهندسی معدن
  • مهندسی نفت
  • محیط زیست
  • جوشکاری
  • پایان نامه و مقاله علوم انسانی
  • حقوق
  • اقتصاد
  • مدیریت
  • جغرافیا
  • جهانگردی
  • حسابداری
  • تربیت بدنی
  • ادبیات فارسی
  • علوم سیاسی
  • علوم اجتماعی
  • مدیریت صنعتی
  • مدیریت روابط عمومی
  • احکام و معارف اسلامی
  • روانشناسی و علوم تربیتی
  • گرافیک
  • هنر
  • بیمه
  • تاریخ
  • موسیقی
  • صنایع دستی
  • پایان نامه و مقاله پزشکی
  • علوم آزمایشگاهی
  • بهداشت عمومی
  • طب هسته ای
  • چشم پزشکی
  • جنین شناسی
  • روان پزشکی
  • دندانپزشکی
  • پیراپزشکی
  • دامپزشکی
  • طب سنتی
  • داروسازی
  • پرستاری
  • پزشکی
  • مامایی
  • آناتومی
  • ژنتیک
  • پایان نامه و مقاله علوم پایه
  • زیست شناسی
  • زمین شناسی
  • دندانپزشکی
  • دامپزشکی
  • پزشکی
  • فیزیک
  • پاورپوینت و اسلاید فنی مهندسی
  • پاورپوینت معماری
  • پاورپوینت کامپیوتر و IT
  • نمونه سوالات استخدامی
  • نمونه سوالات استخدامی بانک
  • نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش
  • نمونه سوالات استخدامی شهرداری
  • نمونه سوالات استخدامی تامین اجتماعی
  • نمونه سوالات استخدامی دستگاه اجرایی
  • نمونه سوالات استخدامی فنی و حرفه ای
  • نمونه سوالات استخدامی وزارت خانه ها
  • نمونه سوالات استخدامی نظامی
  • سایر نمونه سوالات استخدامی
  • جزوات دانشگاهی
  • جزوات دروس مشترک دانشگاهی
  • جزوات مهندسی برق
  • جزوات مهندسی مکانیک
  • جزوات مهندسی عمران
  • جزوات رشته حسابداری
  • جزوات مهندسی فیزیک
  • جزوات مهندسی معماری
  • جزوات مهندسی ریاضی
  • جزوات مهندسی صنایع
  • جزوات مهندسی شیمی
  • جزوات مهندسی کامپیوتر و IT
  • جزوات رشته زمین شناسی
  • جزوات رشته روانشناسی
  • جزوات مهندسی مخابرات
  • جزوات رشته مدیریت
  • جزوات تربیت بدنی
  • جزوات حقوق
  • گزارش کارآموزی فنی مهندسی
  • مهندسی کامپیوتر (سخت افزار - نرم افزار)
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی برق
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی فناوری اطلاعات
  • صنایع غذایی
  • حسابداری
  • مدیریت
  • مطالب پربازدید
    مطالب تصادفی
    مطالب پیشین
  • بررسی مشکلات زندانيان زن پس از آزادی از زندان (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی مردم شناسی طرح ها و نقوش لباس ها و بافته های ساسانی (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی فراوانی افسردگی در بيماران مبتلا به ديس پپسی مراجعه كننده به درمانگاه گوارش (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی عوامل مؤثر بر ميزان رضايت شغلی مديران واحد های آموزشی (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی عوامل موثر بر اختلالات يادگيری دانش آموزان (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی عوامل پرخاشگری و مشكلات دانش آموزان پرخاشگر و ارائه راه حلهای مناسب براي بهبود رفتار آنان (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی عوامل بر يادگيری دروس بخوانيم و بنويسيم پايه اول و دوم ابتدايی (شنبه 25 فروردین 1397)
  • عوامل ايجاد انگيزه معلمان و مديران مقاطع مختلف تحصيلی جهت استفاده از راه كارهاي نوين آموزش (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی عوامل اجتماعی مؤثر بر افت تحصيلی دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی علل و انگيزه های گرايش جوانان به رشته های فنی و حرفه ای (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی علل رقابت‌های مثبت و منفی و تأثير آن بر امنيت ملی كشور ايران (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی علل اجتماعی و تربيتی دروغگويی در كودكان دبستانی و راه های درمان آن (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسي شناخت غلط های املايی رايج در بين دانش آموزان (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی سنجش رابطه بین رفتار شهروندی سازمانی و ابعاد مختلف تعهد سازمانی کارکنان سازمان آموزش و پرورش (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی رضايت مندی دانشجويان دانشگاه از امكانات علمی، عملی و منابع انسانی (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی-رابطه-بين-موانع-اجرای-روش-های-تدريس-فعال-بر-افت-تحصيلی-دانش-آموزان-مقطع-ابتدايی
    بررسی رابطه بين موانع اجرای روش های تدريس فعال بر افت تحصيلی دانش آموزان مقطع ابتدايی
    فرمت فایل دانلودی: .rar
    فرمت فایل اصلی: doc
    تعداد صفحات: 85
    حجم فایل: 507 کیلوبایت
    قیمت: 5000 تومان

    نوع فایل: word
    قابل ویرایش 85 صفحه

    چکیده:
    موضوع مورد پژوهش در اين تحقيق بررسي رابطه بين موانع اجراي روشهاي تدريس فعا ل با افت تحصيلي در مدارس ابتدايي شهرستان سبزوارمي باشد كه در اين پژوهش ابتدا به بيان مساله وبعد از آن به اهداف ، سوالات و مشكلات و تنگناهاپرداختيم .فرضيات اين تحقيق عبارتند از :
    1.بين محتواي نا مناسب كتابهاي درسي و عدم اجراي روشهاي تدريس فعال در كلاس درس رابطه وجود دارد .
    2.بين كمبود امكانات آموزشي مناسب و عدم اجراي روشهاي تدريس فعال در كلاس درس رابطه وجود دارد .
    3.بين عدم رضايت شغلي معلمان وعدم اجراي روشهاي تدريس فعال در كلاس درس رابطه وجود دارد .
    4.بين نظام ارزشيابي از پيشرفت تحصيلي دانش آموزان و عدم اجراي روشهاي تدريس فعال در كلاس درس رابطه وجود دارد .
    جامعه آماري كه در اين پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته شامل كليه معلمان مقطع ابتدائي شهرستان سبزوار مي باشد كه تعداد آنها 1698 نفر است كه 784 نفر معلمين مرد و 850 نفر معلمين زن مي باشند و نمونه اين پژوهش 50 نفر از معلمين مقطع ابتدائي هستند . در اين پژوهش از روش توصيفي و مقايسه اي استفاده نموديم و همچنين روش جمع آوري اطلاعات تحقيق روش كتابخانه اي و ميداني است . ابزارهاي جمع آوري اطلاعات عبارتند از ميانگين ، نما ، ميانه ، واريانس ، انحراف استاندارد و ضريب خي 2 . ضريب پايائي اين پژوهش 94 % است كه پايائي به صورت مطلوب است .


    مقدمه:
    سرعت فزاینده ای که امروزه در عرصه صنعت و تکنولوژی شاهد آنیم , معلول تحولات چشمگیر و رو به رشدی است که علوم مختلف در چند دهه اخیر با آن مواجه بوده اند . یکی از مهمترین عامل این دگرگونی فزاینده در ابعاد مختلف دانش که منجر به توزیع ناهمسان در تولید علم گردیده و شرایط ناموزونی را در مقایسه جوامع پیشرفته و در حال توسعه ، از لحاظ انحصار و مصرف دانش موجب گردیده است ، نظام آموزش و پرورش است . مجموعه ای که در جوامع در حال توسعه با برخورداری از مشخصه پیروی و تقلید در اماده سازی های خلاق و کار آفرین در زمینه های مختلف علمی ناکارآمد بوده است .
    این نقیصه مهم نظامهای آموزشی کشورهای در حال توسعه در حالی است که نظام های تربیتی مترقی با چالش های متعدد در ابعاد مختلف علمی مترصد تربیت انسانهایی هستند که در رویارویی مترقی با مسائل با کسب توانمندی های لازم در زمینه های مختلف ، فعال و منعطف بوده و خلاقانه مجموعه امور را در یک فرایند علمی تحت سیطره خود درآوردند .
    نظام آموزش و پرورش مترقی و پیشرو در پی آن است بااستفاده از الگوهای تدریس فعال ، فراگیران را از حالت منفعل خارج ساخته و شرایط درگیری آنان را با موضوع درس فراهم کند و شاگرد محوری را جایگزین معلم محوری نماید .
    در استفاده از روشهای تدریس فعال ، تنها به محتوا و دانش ارائه شده بسنده نمیشود بلکه از آن به عنووان محمل و وسیله ای برای توسعه مهارت تفکر و یادگیری در سطوح بالا هم استفاده می شود . مهارت ها و عملکردی که متاسفانه بر اساس نتایج اولیه سومین مطالع بین المللی ریاضیات و علوم در دوره ابتدایی و راهنمایی ، دانش آموزان کشور ما در مقایسه با سیار دانش آموزان کشورهای جهان از سطح و توانایی پایینی برخوردارند( کیامنش1375 – يافته هاي سومين مطالعه بين المللي تيمز علوم دوره ابتدائي ) .
    بنا بر این با این نگرش که مقش سنتی معلم به عنوان توزیع کننده دانش آموزان از طریق آموزش مستقیم و توضیح و سخنرانی دیگر به پایان رسیده باشد ، شایسته است که این چشم انداز بر نظام تعلیم و تربیت مستولی گردد که : چگونه دانستن ف چگونه انجام دادن ، چونهبا دیگران زیستن و چگونه شدن را یاد بگیریم و بر خود آغاز گری ، خود مشاهده گری و خود قضاوتی در باره این که چه چیزی را بیاموزیم ، چونه بیاموزیم و چرا بیاموزیم تاکید داشته باشیم تا به این وسیله فراگیر به کمک معلم خود بتواند یادگیری خود را تنظیم و سطح توجه اش رابه طور ارادی نمایان و در جریان یادگیری ، اعمال خود را کنترل کند ، تااز این طریق تفكر انتقادی و منطقی و خلاقیت در او شکل گیرد . موارد فوق از جمله چشم اندازهای جهانی آموزش و پرورش عمومی در قرن 21 و ایران 1400می باشند( قورچیان و فضلی خانی 1377 جزئيات روش هاي تدريس )
    بنا بر آنچه گفته شد اهتمام به روش های تدریس فعال در نظام های آموزشی یکی از موثرترین اقداماتی است که میتواند آموزش و پرورش فعلی را به سر منزل مقصود رهنمون گرداند . در این رابطه شناخت موانعی که در تحقق این امر خلل وارد می نماید ، یکی از ضروری ترین و اساسی ترین مواردی است که تصمیم گیرندگان این دستگاه عظیم بدان نیازمندند .

    فهرست مطالب:
    چكيده
    فصل اول : كليات پژوهش
    مقدمه
    بيان مساله
    اهميت و ضرورت تحقيق
    اهداف تحقيق
    موضوع تحقيق
    متغيرها
    فرضيه و سوالات
    مفاهيم و اصطلاحات
    مشكلات و تنگناها
    خلاصه فصل اول
    فصل دوم : بيشينه تحقيق
    مقدمه
    انواع رويكردها در فرآيند ياددهي -يادگيري
    ياددهي -يادگيري با رويكرد غير فعال يا سنتي
    نقد ياددهي -يادگيري با رويكرد غير فعال يا سنتي
    ياددهي -يادگيري با رويكرد فعال
    ويژگي ها و نكات اصلي در ياددهي -يادگيري با رويكرد فعال
    رابطه تدريس و يادگيري
    مباني نظري رابطه تدريس و يادگيري
    الگوهاي تدريس
    ارتباط الگوهاي تدريس با برنامه درسي
    ارائه الگوي عمومي تدريس با رويكرد فعال
    مراحل الگوي عمومي تدريس با رويكرد فعال
    نمونه هائي از الگوهاي تدريس فعال
    الگوي حل مساله
    پيشينه تحقيق
    تحقيقات انجام شده در ايران
    تحقيقات انجام شده در جهان
    خلاصه فصل دوم
    فصل سوم : روش اجراي تحقيق
    مقدمه
    روش تحقيق
    روش تحقيق توصيفي
    جامعه آماري
    نمونه آماري روش نمونه گيري
    روش تجزيه و تحليل آماري
    روائي
    پايائي
    خلاصه فصل سوم
    فصل چهارم : تجزيه و تحليل يافته هاي پژوهش
    مقدمه
    ليست فرمول ها
    بررسي فرضيات
    نودار كلي
    خلاصه فصل چهارم
    فصل پنجم : خلاصه و نتيجه گيري
    مقدمه
    خلاصه فصل اول
    خلاصه فصل دوم
    خلاصه فصل سوم
    خلاصه فصل چهارم
    پيشنهاد و راهكارها
    منابع و موآخذ
    ضمائم و پيوست ها

    جدول و نمودارها:
    جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 1
    جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 2
    جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 3
    جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 4
    جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 5
    جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 6
    جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 7
    جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 8
    جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 9
    جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 10
    جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 11
    جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 12
    جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 13
    جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 14
    جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 15
    جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 16
    جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 17
    جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 18
    جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 19
    جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 20

    منابع ومأخذ:
    آرمند ، محمد 1372 ، روش هاي تدريس فعال . رشد معلم ، شماره 2 .
    احديان ، محمد 1377 ، مباحث تخصصي در تكنولوژي آموزشي . تهران. انتشارات ققنوس.
    اديب نيا ، اسد 1380 ، روش تدريس علوم اجتماعي در دوره ابتدائي . تهران . انتشارات دواوين.
    قورچيان ، نادرقلي 1379 ، جزئيات روش هاي تدريس ، تهران . انتشارات دفتر همكاري هاي علمي بين المللي
    محبي ، عظيم 1381 ، بازانديشي در ارزشيابي مستمر .
    مهر محمدي ، محمود 1379 ، بازانديشي فرآيند ياددهي -يادگيري . تهران . انتشارات مدرسه
    نقيب زاده ، ميرعبدالحسين ، فلسفه آموزش و پرورش . تهران . انتشارات طهوري .
    يادگار زاده ، غلامرضا ، 1379 ، روش هاي فعال تدريس ، ضرورت ها ، ديدگاه ها و پژوهش ها .

    دانلود فایل
    پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

    کسب درآمد با فروش فایل های سایت ما

    درباره : پایان نامه و مقاله علوم انسانی ,روانشناسی و علوم تربیتی ,
    برچسب ها :بررسی رابطه بين موانع اجرای روش های تدريس فعال بر افت تحصيلی دانش آموزان مقطع ابتدايی ,موانع اجرای روش های تدریس فعال ,روش های تدریس فعال ,افت تحصیلی ,افت تحصیلی دانش آموزان ,دانش آموزان مقطع ابتدایی ,پایان نامه ارشد علوم تربیتی ,پایان نامه روانشناسی ,
    بازدید : 15 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()
    مطالب مرتبط
  • بررسی مشکلات زندانيان زن پس از آزادی از زندان
  • بررسی مردم شناسی طرح ها و نقوش لباس ها و بافته های ساسانی
  • بررسی فراوانی افسردگی در بيماران مبتلا به ديس پپسی مراجعه كننده به درمانگاه گوارش
  • بررسی عوامل مؤثر بر ميزان رضايت شغلی مديران واحد های آموزشی
  • بررسی عوامل موثر بر اختلالات يادگيری دانش آموزان
  • عوامل ايجاد انگيزه معلمان و مديران مقاطع مختلف تحصيلی جهت استفاده از راه كارهاي نوين آموزش
  • بررسی عوامل اجتماعی مؤثر بر افت تحصيلی دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه
  • بررسی علل و انگيزه های گرايش جوانان به رشته های فنی و حرفه ای
  • بررسی علل رقابت‌های مثبت و منفی و تأثير آن بر امنيت ملی كشور ايران
  • بررسی علل اجتماعی و تربيتی دروغگويی در كودكان دبستانی و راه های درمان آن
  • بررسی سنجش رابطه بین رفتار شهروندی سازمانی و ابعاد مختلف تعهد سازمانی کارکنان سازمان آموزش و پرورش
  • بررسی راه های پرورش خلاقيت در دانش آموزان دوره راهنمايی
  • بررسی رابطۀ ويژگيهاي شخصيتی و سلامت روان در بين دانش آموزان مقطع دوم دبيرستان
  • بررسی رابطه هوش هيجانی و رضايت زناشويی
  • بررسی رابطه نارضايتی شغلی و افسردگی
  • بررسی رابطه عزت نفس و سلامت روانی با بهزیستی روانشناختی والدین کودکان عادی و کودکان مرزی 12-7 ساله
  • بررسی رابطه پرخاشگری و پيشرفت تحصيلی در بين دانش آموزان مقطع ابتدايی به جز مقطع اول دبستان
  • بررسی رابطه بين هوش هيجانی و وسواس در بين دختران مقطع سوم دبيرستان
  • بررسي رابطه بين هوش هيجاني و رضايت زناشويي در بين دانشجويان متأهل
  • بررسی رابطه بين نحوه مديريت زمان در اوقات فراغت، با سلامت روان و پيشرفت تحصيلی
  • بررسی رابطه بين مولفه‌های محيط خانواده و سلامت عمومی زنان باردار
  • بررسی رابطه بين فشار روانی و پيشرفت تحصيلی دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه
  • بررسی رابطه بين سبك های دلبستگی و انگيزه پيشرفت
  • رابطه بين خلاقيت و ويژگی های شخصيتی (درونگرايی و برونگرايی) بين دانش آموزان دختر مقطع متوسطه
  • رابطه بين پذيرش اجتماعی و ويژگی های شخصيتی در بين دانشجويان رشته برق و مكانيك دانشگاه آزاد اسلامی
  • ارسال نظر برای این مطلب

    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
    آمار سایت
  • آمار مطالب
  • کل مطالب : 4267
  • کل نظرات : 17
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 11
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 5,860
  • باردید دیروز : 9,404
  • گوگل امروز : 27
  • گوگل دیروز : 46
  • بازدید هفته : 33,416
  • بازدید ماه : 130,914
  • بازدید سال : 621,160
  • بازدید کلی : 6,474,886
  • نظرسنجی
    چه مطالبی در سایت قرار دهیم؟





    کدهای اختصاصی